مقالات

سیر تحول استخراج سنگ

سلام با یک مقاله دیگر از سایت یونیک در خدمت شما هستیم.در مقالات سفر به معادن شما را با نحوه تبدیل کوپ سنگ به اسلب آشنا کردیم در این مقاله می خواهیم در مورد سیر تحول استخراج کوپ سنگ ها با شما صحبت کنیم.

کار در معدن:

همان طور که می دانید کار در معدن یکی از سخت ترین شغل های جهان می باشد. حال به دلیل این موضوع می پردازیم.

چرا کار در معدن سخت ترین کار جهان است؟

دلیل اول این است که چون کارگران معدن در فضای باز فعالیت می کنند و این باعث می شود در فصل تابستان آن جا بسیار گرم و داغ و در فصل زمستان سرمای شدید داشته باشد.

دلیل دوم این است که کارگران همیشه در معرض گرد و خاک و گل و لای هستند.

سیر تحول استخراج سنگ

دلیل سوم این است که آن ها امنیت جانی ندارند و هر لحظه ممکن است که از کوه به پایین سقوط کنند. یا در اثر پاره شدن سیم دستگاه الماس و برخورد با آن آسیب ببینند و خطرات دیگری که گفتن آن ها خوشایند نیست.

پیشرفت تکنولوژی و سیر تحول استخراج سنگ ها

امروزه با اضافه شدن نیروی تکنولوژی زحمت کارگران خیلی کم تر شده است. اگر چه اکنون هم جزء سخت ترین کار ها قرار دارد. اما با اضافه شدن دستگاه های پیشرفته ی بشر زحمت کارگران کمتر شده است.

مراحل استخراج کوپ سنگ از کوه در زمان های قدیم

به نقل از پدر گرامی که سال ها در معدن کار می کرد:”برای جدا کردن کوپ سنگ باید از باروت استفاده می کردیم. به این گونه که: با دیلم که یک میله آهنی قطور و محکم به اندازه 2 متر و قطر 2 سانتی متر بود کوه را سوراخ می کردیم . سپس آن را با باروت ( نوعی مواد منفجره بسیار قوی ) پر می کردیم. ایجاد کردن سوراخ در دل کوه زمان بسیار زیادی می برد. حتی تا چند ماه هم ممکن بود طول بکشد. پس از پر شدن سوراخ ایجاد شده به وسیله باروت عملیات انفجار را آغاز می کردیم. که طی این عملیات تکه سنگی بزرگ از کوه جدا می شد.در مرحله بعد با تیشه و چکش های دستی تکه سنگ جدا شده را به ابعاد مناسب تبدیل می کردند.بعد از آن با جک های دستی و میله هایی که شبیه غلتک بود سنگ مورد نظر را بارگیری می کردند.”

استخراج کوپ سنگ در گذر زمان:

در سال های بعد استفاده از چکش های بادی و موتور باد کوپ سنگ ها را استخراج می کردند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی کار در معادن تا حدودی راحت تر شده است. در کشور عزیزمان ایران از سیم بر و راسل ها استفاده می کنند. همچنین از بولدوزر ه و لودر های بسیار قوی که می توانند سنگ هایی به وزن 100 تن را نیز جا به جا کنند.

سنگ بری در کشور های پیشرفته

در کشور های پیشرفته تر از دستگاه هایی مانند برش با لیزر یا برش با آب ( واترجت) استفاده می کنند. این کار بسیار در تولید ضایعات صرفه جویی می کند و می تواند سایز های متفاوتی از کوپ سنگ ها را از دل کوه استخراج کنند.

مجتمع سنگ یونیک دارای مدیران و مهندسانی است که سال ها تجربه کار در معدن را دارند. با تجربه ای که تیم حرفه ای ما دارد بهترین کوپ سنگ ها به کارخانه آورده می شوند.به بهترین شکل با کمترین ضایعات برش می خورند. پس از آن وارد مراحل فراوری می شوند. در آخر نیز وارد سالن نمایش می شوند تا در اختیار مشتری قرار بگیرند. جهت آگاهی از اخبار بیشتر صفحه اینستاگرام سنگ بری یونیک را دنبال کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *