مقالات

معرفی و گشتی بر کارخانه سنگ بری یونیک سنگ

سلام.شاید درباره کارخانه سنگ بری یونیک ، برای شما سوالاتی از قبیل موارد زیر  پیش آمده باشد:

  • یک کارخانه سنگ بری همانند کارخانه سنگ بری یونیک از چه بخش هایی تشکیل شده است؟
  • هر کدام از این بخش ها چه فرایندی را انجام می دهند؟

امروز می خواهیم به سوالات شما در این خصوص پاسخ دهیم.

سنگ بری یونیک سنگ:

همان طور که در مقالات قبلی گفته شد کارخانه یونیک سنگ یک کارخانه تولید اسلب در انواع سنگ هایی همچون مرمریت، تراورتن، تراونیکس وموارد دیگر می باشد. این کارخانه در خیابان 46  شهرک صنعتی محمود آباد قرار دارد.کارخانه سنگ بری یونیک در متراژ 5000 مترساخته شده است. ساختن این مجموعه وسیع 5 سال به طول انجامیده. این کارخانه از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به این بخش ها می پردازیم. این بخش ها هر کدام به نوبه خود از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردارند.

بخش های مختلف سنگ بری یونیک سنگ :

در این بخش به سوال اول شما در خصوص بخش های کارخانه پاسخ خواهیم داد. این کارخانه تشکیل شده از:

  1. سالن ذخیره کوپ سنگ
  2. سالن تولید
  3. سالن نمایش

که در ادامه به طور مفصل در باره این قسمت ها توضیح خواهیم داد.

  • سالن ذخیره کوپ

این قسمت از کارخانه حدودا متراژی معادل 800 متر دارد. که در آن سنگ کوپ یا به عبارتی دیگر سنگ های خام که روی آن ها عملی انجام نشده را ذخیره و نگه داری می کنند. این سالن سرپوشیده می باشد. در بسیاری از کارخانه های سنگ بری این سالن وجود ندارد. تخلیه کوپ سنگ در فضای آزاد انجام می شود. يكي از مشكلاتي كه اين گونه سنگ بري ها با آن مواجه هستند این است که:

در فصل زمستان كوپ انها درمعرض باران و برف قرار ميگيرد و اب در درزها و تركهاي كوپ نفوذ می کند. در اثر سرماي هوا آب موجود در رگه هاي سنگ كوپ يخ می زند و به اصطلاح يخ بر ميشود. این فرایند باعث می شود تا سنگ  قابل برش نباشد و بعضي از کارخانه های سنگ بری با كشيدن پلاستيك روي كوپ ها سعي ميكنند از اين  حادثه جلوگيري كنند. اما باز هم این روش تا حدودی از این کار جلو گیری می کند. کارخانه سنگ بری یونیک این فرایند را پيش بيني كرده و يك سالن مجزا و سرپوشيده بابت تخله كوپ در نظر گرفته است.

سالن ذخیره کوپ کارخانه سنگ بری یونیک

ظرفیت سالن ذخیره کوپ:

اين سالن قابليت ذخيره ٤٠٠٠ هزار تن را دارد . عمليات كوپ برگردان،  دور بندي كوپ و وكيوم كوپ در اين سالن انجام مي شود.

  • سالن تولید:

در این باره پیش تر در مقاله از معدن تا اسلب با کیفیت برای شما توضیح دادیم. در این مقاله مجددا به صورت خلاصه توضیحی خدمت شما ارائه خواهیم کرد. این بخش حدودا 1700 متر از کارخانه سنگ بری یونیک را تشکیل داده است.

سالن تولید کارخانه سنگ بری یونیک

دستگاه های خط تولید این کارخانه نظیر:

  • اره
  • پیش ساب 10 کله
  • جرثقیل سالنی
  • ساب 17 کله
  • فرز دروازه ای

رباره راندمان کار سالن تولید در بخش کارخانه سنگ بری یونیک سنگ بیشتر بخوانید.

  • سالن نمایش:

کمتر از 50 درصد ظرفیت کارخانه یونیک سنگ  یا به عبارت دیگر 2300 متر از آن را به خود اختصاص داده است. این سالن نقش اصلی در فروش را ایفا می کند. اسلب ها را در هر نوع پس از آماده سازی یکی از آن ها را به این سالن آورده و در معرض نمایش عموم قرار می دهیم. این کار باعث می شود تا مشتری از نزدیک کیفیت ساخت اسلب را ببیند و بعد خرید خود را انجام دهد.

سالن نمایش کارخانه سنگ بری یونیک

سخن آخر:

کارخانه سنگ بری یونیک از سال 1398 که فعالیت خود را آغاز کرده تا به امروز سعی بر آن داشته تا بهترین کیفیت ساخت اسلب را به شما هم وطنان عزیز ارائه کند. این سنگ بری علاوه بر خرید حضوری قابلیت خرید غیر حضوری را نیز برای شما فراهم کرده است. شما می توانید در هر نقطه کشور عزیزمان ایران، با یک تلفن به مشاورین ما خرید خود را انجام دهید. در صورت عدم رضایت می توانید خرید خود را مرجوع کنید. برای آگاهی از اخبار و مطالب بیشتر صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *