خدمات ما

فرایند تولید سنگ اسلب از معدن تا اسلب با کیفیت

امروز می خواهیم در مورد مراحل تولید اسلب، از معدن تا اسلب با کیفیت را به طور کامل برای شما توضیح دهیم.کارشناسان و مدیران یونیک با ارتباط مستقیم با معدن داران و بازدید های فراوان از معادن سنگ کریستال (چینی)، مرمر، تراونیکس، تراورتن و …. در اقصی نقاط کشور و بررسی موشکافانه تولیدات این معادن و در نظرگیری بالاترین استاندارد های تولید، از دل کوه، بهترین کوپ سنگ های موجود را انتخاب نموده و به کارخانه منتقل می کنند. در مبحث امروز به برررسی کوپ های خریداری شده توسط یونیک و مراحل تهیه، نگهداری و آماده سازی آن تا پیش از مرحله برش را مورد بررسی قرار می دهیم.

سنگ کوپ یا کوپ سنگ منظور سنگی است که مستقیما از دل کوه استخراج می شود و هنوز هیچ عملیات خورد کردن و برش و …. روی این سنگ اتفاق نیافتاده است.

معدن سنگ:

معدن های سنگ زیادی در کشور عزیزمان ایران وجود دارند. هر یک از این معدن ها مختص به یک نوع سنگ هستند. پس از کشف معدن ها توسط متخصصین، عملیات بهره برداری را آغاز می کنند. سپس کارگر های زحمت کش معدن عملیات استخراج را شروع می کنند. با وسیله های مختلفی مانند ماشین های سنگ شکن و موارد دیگر شروع به استخراج می کنند. در مرحله بعدی از مقاله از معدن تا اسلب با کیفیت به بررسی نحوه خرید کوپ سنگ می پردازیم.

خریداری:

در زمینه خریداری کوپ های سنگ کارشناسان یونیک نکات مهمی را همواره در دستور کار خود قرار می دهند. (جهت درک بهتر برخی اصطلاحات به مطلب اصطلاحات رایج در سنگبری مراجعه شود) . از جمله مهم ترین آن ها قواره ای بودن کوپ سنگ، عدم وجود شکستگی، رگه و آسیب در آن می باشد. برای مثال بهترین ابعاد یک کوپ سنگ 2*2*3 است.

همچنین جهت جلوگیری از افزایش دور ریز و ضایعات سنگ نداشتن شکستگی در گوشه های کوپ سنگ بسیار ضروری است. گاهی وجود یک لکه رنگ یا رگه رنگ نامتعارف در یک کوپ سنگ ارزش و زیبایی آن را به شدت کاهش می دهد. از این رو بررسی این نکته نیز بسیار مورد توجه کارشناسان یونیک هنگام خرید سنگ خام از معادن است. که این باعث می شود تا سنگی با رنگ یک دست و بسیار مطلوب به چرخه تولید کارخانه وارد شود.

از دیگر نکته های مورد توجه هنگام خرید کوپ سنگ، انتخاب نمونه های خاص و گاهی خرید از معادن خاص و کمتر مشهور در کشور است. این کار باعث انتخابی به واقع بی نظیر و یکتا به خریداران یونیک پیشکش شود.

حمل و نقل:

این کار توسط رانندگانی که در واحد حمل و نقل کارخانه یونیک سنگ استخدام شده اند،انجام می گیرد. سنگ ها پس از استخراج به باسکول برده می شوند. و پس از مشخص شدن وزن سنگ ها، توسط ناوگان حمل و نقل شرکت یونیک سنگ به کارخانه آورده شده و مراحل فراوری روی آن ها انجام می شود.

از معدن تا اسلب با کیفیت

فرآوری اسلب ها:

در کارخانه یونیک سنگ، سنگ ها به روش اسلب فراوری می شوند. دیگر خبری از روش های قدیمی در کارخانه یونیک سنگ نیست. پس از چند مرحله خیلی سخت، سنگ ها به کارخانه می رسند. در این حین باید مراحل فرآوری روی آن ها انجام شود.

آماده سازی کوپ سنگ:

اما قبل از این که کوپ سنگ وارد مراحل فراوری شود باید آن را آماده سازی کنیم.با بررسی سنگ توسط کارشناسان خط تولید مجموعه یونیک در صورت نیاز اقداماتی جهت مقاوم سازی آن جهت برش صورت می گیرد. برای مثال ما به دو روش در کارخانه سنگبری یونیک کوپ ها را آماده سازی می کنیم.

روش اول:

سنگ هایی که جهت برش به محافظت فراوانی نیاز دارند وکیوم می شوند. فرآیند و کیوم کردن کوپ سنگ به ظاهر ساده اما نیازمند دانش فنی و ابزار و تجهیزات گران قیمت و گاها نایابی است؛ در این فرآیند توری های مخصوصی به روش وکیوم و با استفاده از اپوکسی دور تا دور کوپ سنگ چسبانده شده و با نفوذ به داخل سنگ از فروپاشی آن هنگام برش جلوگیری می کند. در یونیک بدون در نظر گیری هزینه ها، به دنبال ارائه بهترین کیفیت هستیم تا محصول فراهم آمده در خور پروژه های مشکل پسند ترین طراحان، معماران و صاحبان پروژه ها باشد.

روش دوم:

از دیگر روش های آماده سازی یونیک توری گرفتن با چسب مخصوص یا اتل بندی است. تمامی این روش ها حاصل ساعت ها آموزش های تخصصی و آزمایش های کارشناسان مجموعه یونیک است.این نکته باعث می شود تا محصولاتی در خور نیاز بازار داخل و بین المللی فراهم آید. پس از اعمال اقدامات مورد نیاز مانند استفاده از اتاق خشک کن و یا دپو کردن کوپ پس از تزریق چسب و اپوکسی، بلوک هاس سنگی بر روی واگن های مخصوص برش سوار شده و ثابت می شوند و آماده برش می گردند. اکنون می توانید تصویر هایی برای آماده سازی کوپ ها در کارخانه سنگ بری یونیک ببینید.

مراحل تولید اسلب سنگ

  • برش سنگ به روش اسلب

در ابتدا سنگ ها در اندازه های مختلف به وسیله وایرکات و اره که مخصوص این کار هستند برش داده می شوند. در روش های قدیمی از وسیله ای به نام قله بر که حرکت دایره ای شکل داشت استفاده می شد. به این صورت که آن دستگاه روی سنگ خام قرار می گرفت و آن را برش می داد. اما در روش اسلب ، دستگاه با تیغه های مخصوص به صورت رفت و برگشتی سنگ خام را می برد. سنگ خام به چند لایه تقسیم می شود.نکته دیگر در خصوص مقایسه روش قله بر با اسلب این است که با توجه به قواره سنگ ها و پس از اندازه گیری های دقیق ، روش اسلب می تواند صفحات بزرگتری نسبت به روش قله بر تولید کند.

  • آپوکسی کاری

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که آپوکسی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که آپوکسی یکی از مواد بسیار مهم در صنعت می باشد.این ماده از ترکیب رزین آپوکساید با سخت کننده پلی آمید به وجود آمده است.این ماده روی سنگ ها ریخته می شود تا علاوه بر افزایش مقاومت سنگ در برابر ضربه و نفوذپذیری آب، باعث براق وزیبا شدن سنگ بشود.

  • رگه گیری

در این مرحله تا آن جا که می شود رگه های سنگ را به وسیله دستگاه های مخصوص از بین می بریم و به مرحله بعدی می فرستیم.

  • سابیدن و صیقل دادن سنگ اسلب

در این مرحله به وسیله دستگاه ساب نواری و دیگر دستگاه های صیقل سطح سنگ ، اسلب ها را سیقل می دهیم.

  • لبه گیری و فرزکاری

در این مرحله نیز لبه های تیز سنگ را می برند و صیقل می دهند.پس از لبه گیری و صیقل دادن اسلب ها آماده برای فروش هستند.

  • عرضه در بازار

در مرحله آخر سنگ های تولیدی قیمت گذاری شده و برای عرضه به بازار ارائه میگردد. برای اطلاع از قیمت سنگ اسلب های تولیدی با مسئولین فروش کارخانه تماس بگیرید و پس از مشاوره در خصوص انتخاب سنگ، در صورت سفارش شما برای شما ارسال می گردد.

از معدن تا اسلب

ما سعی کردیم تا تمامی مراحل تولید سنگ اسلب،از معدن تا اسلب با کیفیت را برای شما توضیح دهیم. جهت سفارش و مشاوره برای بهترین انتخاب، با مشاورین وبسایت کارخانه یونیک سنگ تماس بگیرید.در صورت تمایل صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *